Και ΜΕΤΡΟ και ΤΡΑΜ και ΠΟΔΗΛΑΤΟ και ΤΟΠΙΚΗ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑ που θα ενώνει και θα αφήνει χώρο για τους πεζούς

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Τοποθέτηση του Θοδωρή Σπηλιόπουλου στο Δημοτικό Συμβούλιο για το θέμα του ΜΕΤΡΟ στο Χαϊδάρι, 17/12/2016

Και ΜΕΤΡΟ και ΤΡΑΜ και ΠΟΔΗΛΑΤΟ και ΤΟΠΙΚΗ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑ που θα ενώνει και θα αφήνει χώρο για τους πεζούς -  Έτσι αλλάζουν οι πόλεις και βελτιώνεται η ζωή των κατοίκων.

«Ωρίμασε ο καιρός να γίνει με αναλυτική συζήτηση για τη συγκοινωνία και τη μετακίνηση συνολικά για το Χαϊδάρι και τη Δυτική Αθήνα». Βασιζόμενος  σε ένα σημείωμα του Κώστα Φωτεινάκη, που ήταν τέως Δημοτικός Σύμβουλος με τους Πολίτες σε Δράση και πρόεδρος των ΦΙΛΩΝ της ΦΥΣΗΣ ο Θοδωρής Σπηλιόπουλος ανέφερε για το ΜΕΤΡΟ τα εξής:

«ΓΙΑ το ΜΕΤΡΟ είχαμε προτείνει την αξιοποίηση της πρότασης Σουφλιά στο Ρυθμιστικό Σχέδιο Αθήνας, 2009, που προέβλεπε την δημιουργία της γραμμής Νο 7 Χαϊδάρι – Άλιμος. Η πρόταση αυτή είχε επικαιροποιηθεί  και είχε συμπεριληφθεί στο προεκλογικό πρόγραμμα. Παρουσιάζεται αναλυτικά και με φωτογραφία της διαδρομής στις  σελίδες 23 – 24

Την πρόταση αυτή την είχαν φέρει στην «επιφάνεια» ο ΟΙΚΟ.ΠΟΛΙ.Σ., που είμαι μέλος (ο Θ.Σπηλιόπουλος) το 2009 και την επαναλαμβάνει κάθε χρόνο την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας. [http://xaidarisimera.blogspot.gr/2014/09/7.html]

Χαιρόμαστε που τη  βασική ιδέα της πρότασης μας
  την ασπάζεται ο κ. Ντηνιακός  με εναλλακτικές προσαρμογές  βέβαια. Δεν κρύβει ο κ.Ντηνιακός ότι η πρόταση που κατέθεσε  βασίζεται στην πρόταση Σουφλιά – απλά δεν «είχε μείνει στα συρτάρια» που αναφέρουν οι συντάκτες της πρότασης. Εμείς τη γνωρίζαμε και την είχαμε συμπεριλάβει στο πρόγραμμά μας.

Για την επέκταση από το Χαϊδάρι προς το Σκαραμαγκά προφανώς θα πρέπει να γίνει με άλλον τρόπο και όχι υπογείως. Όχι μόνο γιατί η επέκταση υπογείως είναι μια μεγάλη  δαπάνη και δεν υπάρχουν κτήρια για να περάσει το ΜΕΤΡΟ κάτω απ’ αυτά,  αλλά και γιατί θα πρέπει να αναδειχθεί η θέα με τον κόλπο της Ελευσίνας, τη Μονή Δαφνίου, τους ορεινούς όγκους Αιγάλεω – Ποικίλο, την αρχαία Ιερά Οδό (στη γέφυρα Σκαραμαγκά).

Με την ευκαιρία επαναφέρουμε την πρόταση για την υπογειοποίηση/ βύθιση τμημάτων τη Λ.Αθηνών κατά προτεραιότητα στο Παλατάκι -  Δημαρχείο με έναν τρόπο που να μην διακόπτει την επικοινωνία των περιοχών Γρηγορούσας – Ελαιώνα – Κέντρο Χαϊδαρίου αλλά που αντιθέτως θα δημιουργεί νέους ελεύθερους χώρους ευχάριστης και ασφαλούς μετακίνησης των πεζών και των ποδηλατών. Δηλαδή όχι όπως έχει γίνει η υπογειοποίηση στη συμβολή Λ.Αθηνών και Θηβών. Και αυτή η πρόταση περιγράφεται αναλυτικά στη σελίδα 20 του προγράμματός μας, όπως υπάρχει και πρόταση για τους ποδηλάτες, τους ΑμεΑ, τους Πεζούς, τα πεζοδρόμια, την κατάληψη ελεύθερων χώρων από τα τραπεζοκαθίσματα κ.λπ.»

Στη συνέχεια ο Επικεφαλής των Πολιτών σε Δράση, Θοδωρής Σπηλιόπουλος αναφέρθηκε στις ευκαιρίες που έχουν χαθεί αλλά και τις δυνατότητες που εξακολουθούν να υπάρχουν, το ΤΡΑΜ στη Δυτική Αθήνα:

«Έχει χαθεί μια 20ετια για την πόλη. Και κάποιοι έχουν ευθύνη γι αυτό. Ο  καιρός όμως  δεν γυρίζει πίσω και ακόμα και αν υποθέσουμε ότι και χρήματα υπάρχουν και πολιτική βούληση για να ξεπεραστούν όλα τα εμπόδια για να υλοποιηθούν τόσο μεγάλα έργα.
Αυτός ο προβληματισμός  μας οδήγησε μαζί με άλλες συλλογικότητας της ανανεωτικής ριζοσπαστικής αριστεράς να αναζητήσουμε και άλλους δρόμους που να αποκαταστήσουν το συγκοινωνιακό έλλειμμα στην Δυτική Αθήνα. 

Έτσι λοιπόν θεωρούμε ότι  έχει ωριμάσει ή ιδέα για το Τραμ.
Τα βασικά πλεονεκτήματα μιας αρχικής μελέτης που έχουμε στα χέρια μας είναι ότι το κόστος είναι το 1/8 σε σύγκριση με το ΜΕΤΡΟ. Δηλαδή στο ΜΕΤΡΟ το κατασκευαστικό κόστος είναι 100 εκατομμύρια ανά  χιλιόμετρο ενώ στο τραμ είναι 12 εκατομμύρια περίπου.

Η πρόταση που έχουμε υπόψη μας  ενώνει τα εμπορικά κέντρα των Δήμων της Δυτικής Αθήνας, τα δύο ΤΕΙ, το Μπαρουτάδικο,  το Άλσος Περιστερίου και το πάρκο Τρίτση . Θα έχουμε την ευκαιρία προσεχώς να παρουσιάσουμε  ολοκληρωμένη την πρόταση. Όμως το σημαντικό σε αυτή την λογική είναι ότι δίπλα στο τραμ, προβλέπεται να  αναπτυχτεί ένα δίκτυο ποδηλατοδρόμων. 

Είναι γνωστό ότι προσωπικά έχω μια ευαισθησία σε αυτό το ζήτημα και πρέπει να ομολογήσω ότι και στο  δικό μας χώρο αντιμετωπίζεται το λιγότερο με σκεπτικισμό και χαμόγελα.
Θεωρώ όμως αδιανόητο να είναι έξω από την οπτική μας η προοπτική της δημιουργίας μιας βιώσιμης πόλης, στις συνθήκες τις που ζούμε.

Προχθές η Περιφερειάρχης Αττικής Ρένα  Δούρου εγκαινίασε τον μεγάλο ποδηλατοδρόμιο που ξεκινάει από Αθήνα και φτάνει στην παραλία. 

Έτσι αλλάζουν οι πόλεις και μαζί αυτήν βελτιώνεται  ή ζωή των ανθρώπων.

Τέλος σε άλλο σημείο της συζήτησης ο Θοδωρής Σπηλιόπουλος ανέφερε ότι πρότεινα στο Δήμαρχο  να αποσύρει από την κυκλοφορία το λεωφορείο ερείπιο  της Δημοτικής Συγκοινωνίας που και ρυπογόνο είναι και μεγάλη κατανάλωση έχει και να εξετάσουμε και άλλες λύσεις τώρα που άλλαξε και ή διοίκηση του ΟΟΣΑ»

Σύνδεσμοι για τα ΜΜΕ

Πρόγραμμα ΠσΔ  http://documents.tips/documents/-55cf97b6550346d03393242b.html
ΥΠΟΔΟΜΕΣ 2009 για τη γραμμή του ΜΕΤΡΟ Νο.7
 http://ypodomes.blogspot.gr/2009/11/7.html
ΧΑΪΔΑΡΙ ΣΗΜΕΡΑ – ΠΡΟΤΑΣΗ ΟΙΚΟΠΟΛΙΣ
 http://xaidarisimera.blogspot.gr/2014/09/7.html
http://xpolis.blogspot.gr/2014/09/7-16-22.html

ΠΟΛΙΤΕΣ ΣΕ ΔΡΑΣΗ ΧΑΙΔΑΡΙΟΥ

ΑΝΑΚΗΡΥΞΗ : Ο Θοδωρής Σπηλιόπουλος ΥΠΟΨΗΦΙΟ ΔΗΜΑΡΧΟ ΧΑΙΔΑΡΙΟΥ- ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΛΟΙΜΩΔΩΝ :Λειτουργία του Νοσοκομείου "Λοιμωδών"

Σχολιο για την Έκκληση του Δημου : ΜΗΝ ΒΓΑΖΕΤΕ ΚΛΑΔΕΜΑΤΑ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ

Σκαραμαγκάς : Επιτάχυνση διαδικασιών απόδοσης στους Χαϊδαριώτες της δημόσιας έκτασης 220 στρεμμάτων.

Συγκοινωνία. Προτάσεις και ενέργειες

Αριστερός δεν σημαίνει αρεστός νο 2 Η Πώς Εννοούμε οι Πολίτες σε δράση τη σχέση των πολιτών με την πόλη

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *